×

Figyelmeztető üzenet

This form is improperly configured. Contact the administrator.

KKV-k technológiai fejlesztése

Ez a klasszikus eszközbeszerző pályázat tapasztalatok szerint a leghatékonyabb és leggyorsabb.

KKV technológia-fejlesztés - GOP-2010-2.1.1.A;
KMOP-2010-121A

MATERal Csoport, 2011. január 20.

Ez a klasszikus eszközbeszerző pályázat tapasztalatok szerint a leghatékonyabb és leggyorsabb.

KKV technológia-fejlesztés - GOP-2010-2.1.1.A;
KMOP-2010-121A

Pályázhatnak: mikro-, kis-és középvállalkozások
Támogatás összege: min. 5 M Ft, max. 25 M Ft
Támogatás mértéke: 20%-50%

A növekedési potenciállal rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozások jövedelemtermelő
képességének növelése technológiai korszerűsítésen keresztül.

A támogatásra rendelkezésre álló forrás mértéke

A GOP-2011-2.1.1/A pályázati konstrukció keretében:
A pályázat meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg 30 milliárd forint a
2011-13. évre.

Pályázók köre (Támogatásra jogosultak)

Pályázhatnak Magyarországon székhellyel, vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon fiókteleppel rendelkező
- Kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaságok,
- SZJA hatálya alá tartozó egyéni vállalkozók
- akik mikro-, kis- és középvállalkozásnak minősülnek, éves átlagos statisztikai állományi
létszáma a pályázat benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti évben minimum 1 fő
volt.

Azon vállalkozások is pályázhatnak, melyek megfelelnek a KKV-kra vonatkozó határértékeknek, azonban azért nem tekinthetők KKV-knak, mert a tőke-, vagy szavazati jogok legalább 25 %-át állami szerv (pl. önkormányzat) irányítja.

A fejlesztés megvalósulásának helyszíne a pályázó bejegyzett magyarországi székhelye, telephelye vagy fióktelepe lehet.

A pályázó tevékenysége szerint:
1. Ha bevételének több mint 50%-át mezőgazdasági tevékenység (TEÁOR szám: 01.11-03.221) teszi ki.
2. halászati és akvakultúra ágazat vállalkozásai
3. az EK Szerződés I. mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek elsődleges termeléséhez kapcsolódó tevékenységet végző vállalkozások
4. acélipar és szénipar vállalkozásai
5. szállítóeszköz megvásárlására a közúti szállítási ágazatban tevékenykedő vállalkozások esetében
6. nehéz helyzetben lévő (saját tőkeIparági korlátozás: turisztikai attrakció, szálláshely, szintetikus-szálipar, közúti-, vasúti, vízi-, légi és tengeri szállítási ágazat.

A vállalkozás gazdasági mutatói szerint:
-akinek a saját tőkéje a legutolsó éves beszámolója alapján negatív;
- akinek az utolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámolója alapján a saját tőkéje a törzstőke
(alaptőke) jogszabályban előírt legkisebb mértéke alá csökkent
- aki, vagy amely nem rendelkezik legalább kettő teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel
- a kinél a projekt elszámolható összköltsége meghaladja a legutolsó lezárt, teljes üzleti év
éves beszámolója alapján a nettó árbevételt

Ezen kívül a szokásos kizáró okok:
- csőd, felszámolás alatt áll, összeférhetetlenség
fennállása , rendezetlen munkaügyi kapcsolatok
- aki már részesült a GOP pályázat esetén GOP-2011-2.1.1/A, GOP-2011-2.1.1/M, GOP- 2011-2.1.1/B, GOP-2011-2.1.3., illetve KMOP pályázat esetén KMOP-2011-1.2.1/A,
KMOP-2011-1.2.1/M, KMOP-2011-1.2.1/B pályázati kiírások keretében támogatásban.
Ide tartozik, akinek partner vagy kapcsolt vállalkozása részesült ebből a pályázati
támogatásból.

GOP-2011-2.1.1/A esetében a GOP Részletes Pályázati Útmutató VIII. sz. mellékletében
felsorolt települések valamelyikében megvalósuló projekttel lehet pályázni.

KMOP-2011-1.2.1/A esetében a GOP Részletes Pályázati Útmutató XII. sz. mellékletében
felsorolt települések valamelyikében megvalósuló projekttel lehet pályázni.

Mikrovállalkozás csak olyan településen pályázhat, melynek népsűrűsége nagyobb, mint 100 fő/km2 és állandó népessége meghaladja az 5000 főt.

Ha a projekt megvalósítása kiemelkedően jelentős kockázatot hordoz, akkor a pályázat
nincs összhangban a pályázati kiírás célkitűzéseivel, ezért jogosulatlanság miatt elutasításra
kerül. (Jelentős kockázatot jelent többek között a pályázat nem megfelelő kidolgozottsága;
a pályázó székhelyének és a megvalósítás helyének eltérő támogatási intenzitása, a projekt
megvalósítása szempontjából kockázatos gazdálkodási adatok.)
A pályázatkezelés és a megvalósítás során folyamatba épített kockázati ellenőrzésre kerül
sor. Ha a projekt megvalósítása kiemelkedően jelentős kockázat merül fel, akkor a pályázat
elutasításra kerülhet, illetve a támogatási döntés érvényét veszítheti. Kiemelkedően jelentős
kockázatot jelenthet például:

aa) ha a pályázó, illetve az árajánlat adó/szállító székhelye, telephelye, fióktelepe között

ab) a megvalósítási helyszín nem alkalmas a pályázatban jelzett tevékenység végzésére,

ac) a megvásárolt eszközök együtt sem alkalmasak termelő tevékenység végzésére,

ad) a saját forrás magánszeméllyel, különös tekintettel külföldi magánszeméllyel, vagy

ae) pénzügyi teljesítés több kisösszegű részátutalás révén, vagy nagy összegű készpénzes

külföldi vállalkozással kötött kölcsönszerződés alapján, vagy tagi kölcsön révén
biztosított,

kiegyenlítés révén történik.

A pályázónak az alábbi kötelezettségeket kell vállalnia:

A pályázónak vállalnia kell, hogy a projekt fizikai befejezési évét közvetlenül követő 2 üzleti évben az éves átlagos statisztikai létszámának átlagos értéke nem csökkenhet a bázislétszám (2010 éves átlagos statisztikai állományi létszáma) alá. (A negatív eltérés nem lehet nagyobb, mint 0,5.)
A projekt befejezési évét követő két üzleti év átlagos éves személyi jellegű ráfordításnak
növekednie kell a támogatási összeg 5 %-ával a bázisévhez (2010) képest
A projekt befejezési évét követő két üzleti év átlagos éves személyi jellegű ráfordításnak
növekednie kell 5 %-kal a bázisévhez (2010) képest.

A támogatás maximális mértéke és összege

A GOP-2011-2.1.1/A pályázati kiírás keretében:
§ Az elnyerhető támogatás mértéke maximum az összes elszámolható költség 40 %-a.
§ A Nyugat-Dunántúli régióban azon KKV-knak, melyek tőke- vagy szavazati jogának
legalább 25 %-át állami szerv (pl. önkormányzat) irányítja: 30 %.

A KMOP-2011-1.2.1/A pályázati kiírás keretében:
Az ebben a pályázati felhívásban elnyerhető támogatás mértéke maximum az összes
elszámolható költség

Budapesten: 30 %-a mikro- és kisvállalkozások esetében, 20 % a középvállalkozások
esetében, 10 %-a azon KKV-knak, melyek tőke- vagy szavazati jogának legalább 25 %-át állami
szerv (pl. önkormányzat) irányítja

Pest megyében: 35 %-a a mikro-, kis- és középvállalkozások esetében, 30 %-a azon KKV-
knak, melyek tőke- vagy szavazati jogának legalább 25 %-át állami szerv (pl. önkormányzat)
irányítja

Támogatás összege
A GOP-2010-2.1.1/A pályázati kiírás keretében:
A jelen pályázat keretében az igényelhető támogatás összege: minimum 3.000.000 Ft, maximum
20.000.000 Ft lehet.

A KMOP-2010-1.2.1/A pályázati kiírás keretében:
A jelen pályázat keretében az igényelhető támogatás összege: minimum 3.000.000 Ft, maximum
20.000.000 Ft lehet.

A technológiai fejlesztésekhez kapcsolódó beruházások:
1. Technológiai fejlesztést eredményező új eszközök beszerzése

2. Információs technológiafejlesztés: hardver + szoftver vételára (beleértve: alapszoftver)

- Új, egyenként minimum nettó 200.000 Ft értékű eszközök vételára (200.000 Ft érték alatti
eszköz csak akkor támogatható, ha az a beszerzendő eszköz tartozéka)

A pályázat keretében csak a listán feltüntetett Vámtarifa Szám (VTSZ) alá tartozó eszközök
kerülhetnek beszerzésre, beleértve a tartozékokat is. Szoftverek esetén a listán feltüntetett
TESZOR szám alá tartozó szoftverek kerülhetnek beszerzésre. Egyedi fejlesztésű szoftver nem
elszámolható.

- Hardver esetén: min. nettó 30.000 Ft (1 konfiguráció 1 tétel)

- Információs technológiafejlesztéshez kapcsolódó szoftver vételára maximum a projekt összes
elszámolható költségének 25 %-áig

Nem számolható el saját cég, vagy partner, kapcsolódó vállalkozás által előállított, forgalmazott
eszköz költsége.

Fenntartási kötelezettség: beruházást követő 3 év.

Beadási határidő: GOP és KMOP konstrukció esetén egyaránt: 2011. március 1 – 2011. december 31.

CsatolmányMéret
PDF ikon GOP település listák.pdf156.52 KB
PDF ikon VTSZ lista.pdf78.81 KB