Így digitalizál egy mikrovállalkozás.
Online marketing
Miért és hogyan digitalizáljunk?
Korunk talán leghíresebb történésze, jövőkutatója* az előttünk álló századot egyenesen a dataizmus korszakának hívja (data jelentése: adat, és így hangzana magyarosítva: adatizmus). Digitalizációs technikát már őseink is használtak, például jelzőtüzek formájában. A füst maga volt a digitális adat, amellyel információt közöltek.
Az információcsere mindig is létfontosságú volt és lesz az emberiség számára, a digitalizációs technikák pedig egyre fejlettebbek. A digitalizáció - a mindennapjaink része.
Mindenki folyton digitalizál
Amikor elmenti telefonja névjegyzékébe ismerőse nevét, telefonszámát, email címét, vagy megoszt egy tartalmat, Ön is digitalizál. Adatot gyűjt és digitális környezetben információt közöl. 2022-es kutatások kimutatták, hogy vállalkozók és cégvezetők például magánemberként többet használják a digitális erőforrásokat, mint vállalkozóként. Míg magánemberként ma már triviális, hogy nemcsak saját telefonnal, laptoppal rendelkezünk, de különböző közösségi média platformjaink és levelező rendszereink vannak, esetleg blogot írunk, vagy másmilyen módon vagyunk jelen a digitális térben, addig a céges digitalizáció nem mindenkinek ugyanazt jelenti.
Online marketing technikák cégeknek
Az alábbiakban röviden összeszedtük, hogy milyen digitalizációs (ezáltal online marketing) technikákat ajánlunk cégeknek. Három szintet különböztettünk meg a digitalizációs lehetőségek ismerete, használata és mértéke alapján. Mert egy weboldallal rendelkező vállalkozás teljesen máshol tart, mint egy olyan cég, amelyiknek még nincs honlapja.
Az Elmés cégvezetés mostani számában az első szintet járjuk körül, a következő számokban a másik kettőt mutatjuk be.
First level
Google Cégem létrehozása + Google Térkép beállítás. Amiről szó van, az nem más, mint hogy hogyan jelenik meg a cég a Google keresőjében.
Ebben a fázisban az egyik alapvető mozzanat a kulcsszókutatás, kulcsszótervezés. Lényeges taktikai és stratégiai feladat meghatározni, hogy hová és miként akarunk elérni, milyen közönséget akarunk megcélozni digitális jelenlétünkkel akár rövid, akár hosszú távon. (Például ennek a cikknek fontos kulcsszavai: digitalizáció, online marketing).
De a legfontosabb kérdés: hogyan akarjuk a digitális erőforrásokat saját hasznunkra fordítani.
A Google Cégem, ez a díjmentesen létrehozható profil segít a potenciális ügyfeleknek megtalálni a vállalkozást, illetve minden olyan adatot közöl róla, amelyek alapján kapcsolatot lehet létesíteni a céggel: cím, nyitvatartási idő, kapcsolatfelvételi adatok, stb. A Google Térkép pedig fizikailag is elnavigál bárkit a cég székhelyére. Már amennyiben ez a székhely megtalálható a Térképen.
Ezen felül a régi ügyfelekkel is sokkal hatékonyabban lehet tartani a kapcsolatot. A profil oldal személyre szabható fotókkal, ajánlatokkal, bejegyzésekkel és egyéb érdekességekkel.
Facebook üzleti profil
A Google világ megtervezésén és felépítésén túl előbb-utóbb minden vállalkozásnak szüksége lesz céges Facebook oldalra. Ennek hasznosságáról érdemes átolvasni a Facebook oldal előnyei bejegyzést (https://www.facebook.com/business/help/366099230478737?id=939256796236247).
Wikipédia szócikk használata: meglepőnek tűnhet, de az egyik leghatékonyabb márka-elmélyítési eszköz, ami hosszú távú értéket adhat a vállalkozásnak, márkának, brandnek. Wikipédia cikket létrehozni időigényes és bonyolult feladat, ebben kérje tanácsunkat.
Ferrari karosszéria Trabant belső?
Cégünk munkatársai évek óta foglalkoznak tartalomgyártással, kreatív szövegírással.
A cég ügyvezetője elvégezte a Google Skillshop online marketing képzést, hogy biztos alapokon álló tudásanyag birtokában tudjunk az Ön vállalkozásának is segíteni.
Kérje díjmentes tanácsadásunkat, melynek során áttekintjük, merre érdemes elindulni, vagy merre érdemes tovább haladni, esetleg változtatni, hogy még optimálisabb legyen a digitális jelenléte.
Cselekvési stratégia:
- megtervezni, mit akarunk az interneten
- helyi, környékbeli digitális platformokon feltűnni
- Facebook vagy Google hirdetés során bővíteni az ügyfélkört akár speciális, vagy helyi közönségnek
- megvetni a cég egy másik lábát is a gazdaságban