×

Figyelmeztető üzenet

This form is improperly configured. Contact the administrator.

Egyéni vállalkozás alapítása

Az egyéni vállalkozás alapítása 2012-re rendkívül leegyszerűsödött, akár egy óra alatt bejegyezhető.

1. Elektronikusan, Ügyfélkapun keresztül.
2. Hagyományos módon, a helyi illetékes okmányirodában.

Geldmárk András, 2012. március 7.

Az egyéni vállalkozás alapítása 2012-re rendkívül leegyszerűsödött, akár egy óra alatt bejegyezhető.

1. Elektronikusan, Ügyfélkapun keresztül.
2. Hagyományos módon, a helyi illetékes okmányirodában.

Azért érdemes elektronikusan megalapítani az egyéni vállalkozást, mert később (akár évek múltán is) egyszerűbb, gyorsabb lesz a vállalkozással kapcsolatos ügyeket intézni (módosítások, bevallások, adózás, év lezárás stb.). Viszont aki idegenkedik az online ügyintézéstől, az a helyi illetékes okmányiroda ügyfélszolgálatán tudja kezdeményezni a vállalkozás megalapítását. Az ehhez szükséges nyomtatványokat az okmányiroda ügyfélszolgálata biztosítja.

Az elektronikus egyéni vállalkozás alapításának lépései:

1. Telepíteni kell az Általános Nyomtatványkitöltő Alkalmazást (továbbiakban: ÁNYK). A nyomtatványkitöltő az APEH (nav.gov.hu) honlapjáról letölthető.
2. Ezt követően ki kell választani a székhelynek megfelelő okmányirodát az okmányiroda-keresőben.
3) Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése c. nyomtatványt töltse le, majd az útmutató szerint töltse ki a nyomtatványt.
5) A kitöltött nyomtatványt az ügyfélkapun keresztül küldje el.

Ha a munkafolyamatban probléma merülne fel, vagy kérdése lenne, a NAV ügyfélszolgálatát telefonon is el tudja érni, az alábbi kék számon: 40/42-42-42.

A bejelentés akkor lesz hivatalos, ha az ügyfélkapus értesítési tárhelyre a hivatal nyilvántartásba vételről szóló igazolása megérkezik.